توسط: تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۱۹ 0 دیدگاه

سرمایه گذاری طلای آبشده

طلای آبشده شکلی از طلا است که از ذوب‌ مصنوعات طلا، طلای دست دوم، طلای شکسته یا حتی شمش به دست می‌آيد. در واقع فرایند طلای آبشده باعث می‌شود طلاهای آسیب‌دیده دوباره وارد چرخه تولید و مصرف شوند. طلای آبشده یکی از رایج‌ترین اشکال طلا در ایران است که برای سرمایه گذاری و پس انداز استفاده می‌شود. سرمایه گذاری در صنعت طلا به دلیل وجود تقاضای پایدار و روند صعودی قیمت طلا، جذابیت بالایی برای سرمایه گذاران دارد. علاوه بر این، طلا به عنوان یکی از مهمترین فلزات گرانبها و با ارزش در جهان، به عنوان یک سرمایه ایمن و پایدار محسوب می‌شود. این خاصیت طلا، سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در این صنعت جذب می‌کند و آنها را ترغیب می‌کند تا در این بخش سرمایه گذاری کنند. به همین دلیل، سرمایه گذاری در آبشده یک گزینه مناسب برای سرمایه گذارانی است که به دنبال رشد و حفظ سرمایه خود هستند. با این حال، همانند هر سرمایه گذاری دیگر، سرمایه گذاران باید درک کافی در مورد صنعت طلا و عوامل تأثیرگذار بر آن داشته باشند تا بتوانند تصمیمات سرمایه گذاری خود را به طور صحیح انجام دهند.

انواع اصطلاحات معاملات طلای آبشده:

در معاملات طلای آبشده به چندین اصطلاح رایج بر می‌خورید، خوب است با آن‌ها نیز آشنا شوید:

طلای آبشده شرطی

طلای شرطی عبارتی است که برای طلای آبشده‌ به کار می‌رود که ذوب و برای مشخص شدن عیار به آزمایشگاه فرستاده شده است. به همین خاطر به آن طلای آبشده شرطی می‌گویند.

طلای آبشده فردایی

در این نوع معاملات هیچ کالایی رد و بدل نمی‌شود؛ فقط افراد در مغازه یا کانال‌های تلگرامی بر روی کاغذ بر روی یک قیمت توافقی مقدار طلایی را مشخص می‌کنند. سپس فردا در همان ساعت به فروشنده مراجعه می‌کنند. اگر قیمت افزایش پیدا کرده باشد فروشنده تفاوت قیمت را به خریدار می‌پردازد؛ اما در غیر این صورت خریدار متضرر می‌شود. همچنین اگر به هر دلیلی نتوانید کاغذ را به فروشنده برگردانید، دیگر اعتباری ندارید و همچنین پولی که جهت دریافت کاغذ پرداخت کرده باشید به‌عنوان خسارت در نظر گرفته می‌شود.

در این معاملات تنها ۲۴ ساعت برای خرید و فروش زمان است. برای مثال اگر فرد مقداری طلای کاغذی خریداری کند؛ تنها تا ۲۴ ساعت زمان دارید تا کاغذ را به فروشنده بازگردانید. هنگامی که کاغذ را برگردانید به تناسب بالا یا پایین‌ رفتن قیمت، دو اتفاق می‌افتد: اگر که قیمت طلا بالا برود و شما سود کنید می‌توانید پول خود را پس بگیرید، اما اگر قیمت طلا پایین برود، شما ضرر می‌کنید.

طلای آبشده شنبه ای

این نوع معاملات برای افرادی که سرمایه کم و پشتوانه مالی ندارند اصلاً توصیه نمی‌شود. سرعت معاملات بسیار بالا است و بیشتر از طریق تلفن صورت می‌گیرد. میزان سوددهی آن دارای نوسانات بسیاری است و تغییرات بسیاری دارد. همه افراد نمی‌توانند وارد این نوع معاملات شوند و همچنین نیازمند افراد ریسک‌پذیر است.

سرمایه گذاری طلای آبشده
مزایای سرمایه گذاری در طلای آبشده | زرپاد بزرگترین سامانه معاملات آبشده در ایران

مزایای سرمایه گذاری طلای آبشده

اجرت و مالیات

سرمایه‌گذاری در آبشده ریسک بالاتری نسبت به سکه دارد اما سودش هم بیشتر است؛ زیرا هزینه اجرت ساخت و مالیات ندارد و سود فروشنده نیز کمتر از سکه است.

هنگام خرید طلای آبشده هیچگونه مبلغ اضافی تحت عنوان مالیات، اجرت ساخت و دستمزد از خریدار نمی‌گیرند و تنها کمیسیون فروشنده دریافت می‌شود. یعنی یک فرد با سرمایه‌گذاری در آبشده نسبت به سرمایه‌گذاری در طلای زینتی با همان میزان سرمایه، حدود ۳۰ درصد طلای بیشتری خریداری کرده است.

اما هنگام خرید سکه مبالغ اضافی با نام سود فروشنده و حق ضرب از خریدار دریافت می‌شود که این مبالغ در زمان فروش از مبلغ اصلی سکه کسر خواهد شد. بنابراین در صورتی که می‌خواهید سود بیشتری از سرمایه‌گذاری خود کسب نمایید، خرید آبشده گزینه بهتری است.

خرید طلای آبشده آنلاین مزایای فراوانی دارد از جمله : 

1. با مبالغ کمی که امکان خرید طلای ساخته ندارید می توانید طلای آبشده خریداری کنید .

2. بدون پرداخت اجرت و مالیات و سود می توانید طلای آبشده خود را ثبت کنید.

3. مقدار آبشده خریداری شده در پنل شما؛ قابلیت نقد شوندگی در لحظه را دارد و میتوانید خرید و فروش آبشده رو بدون توجه به زمان و مکان در بستری ایمن و مطمئن با مناسب ترین قیمت انجام دهید.

سامانه زرپاد یک سامانه آنلاین خرید و فروش آبشده است که در آن می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز آبشده خود را خریداری کنید و آن را در زمان دلخواه بفروشید. تمامی قیمت‌های طلا در زرپاد تحت نظر اتحادیه طلا هستند و شما هیچ نگرانی بابت معامله طلای خود نخواهید داشت. هم‌چنین این سامانه امکان دریافت فیزیکی طلای آبشده را نیز برای شما فراهم نموده است.اگر نگران تورم و سایر بلایا هستید، طلا ممکن است به شما یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاری ارائه دهد. اگرچه در کوتاه‌مدت می‌تواند به اندازه سهام بی‌ثبات باشد، اما در بلندمدت ، طلا ارزش خود را به خوبی حفظ کرده است. بسته به ترجیح و استعداد خود برای ریسک، ممکن است سرمایه گذاری در طلای فیزیکی، سهام طلا، ETF های طلا و یا سرمایه گذاری در آبشده را انتخاب کنید. صرف نظر از شکل طلایی که انتخاب می کنید، اکثر مشاوران توصیه می کنند در سرماه گذاری طلا نگرش کوتاه مدت نداشته باشید.

برای شروع معاملات خود درسامانه زرپاد بزرگترین سامانه معاملات آبشده ایران کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید